„Ne szórd a homokot!” vs. „Tedd a vödörbe!”

Mit akar minden vállalkozó? Hogy a célcsoportja – megrendelje, megvegye, feliratkozzon, like-olja, megossza, olvassa, kommentelje, ajánlja… és még sorolhatnánk. Egy szóval megtegye. Megtegye azt, amit szeretnénk, amit úgymond elvárunk tőle. De mi köze van ennek a homokszóráshoz?

Csak annyi, hogy a vállalkozó olyan, mint egy átlag szülő, aki próbálja a helyes irányba terelgetni a gyerekét. És higgyétek el nekem a gyereknevelés igazi hard-core marketing.  Hiszen szülőként naponta kb. 10.000 alkalommal kell rávennünk a gyereket, hogy azt tegye, amit szeretnénk.

Lássuk mi az a módszer, ami mindkét csoportnál – a gyerekeknél és a potenciális vásárlóknál is működik.
Vigyázat, bevált, gyakorlati módszerek következnek:

Szólítsd fel… és mondd meg neki pontosan, hogy mit kell tennie:
Tipikus példa erre a „ne szórd a homokot”. Ezer meg egy alkalommal láttam, ahogy kétségbeesett szülők kiáltják ezt a „jól bevált” mondatot – és a következmény nem más, mint a finoman szálló homok, ami belep mindent.

Volt felszólítás, de mégsem működött… mi volt a hiba? A „ne” – a ne tedd ezt, vagy ne tedd azt hatékonysága sokkal alacsonyabb, mintha ugyanazt pozitívra fordítjuk.

Fordítsd pozitívra

Nem, nem, nem helyett igen, igen, igen.  Ha csak nem egy dackorszakos gyerekkel van dolgunk, akkor a nem szót nyugodtan engedjük el. Sokkal jobb megoldás a pozitívra fordítás.
Lássuk a homokozós példát:
Ne szórd a homokot! 
Eredménye: homokzuhatag

Pozitívra fordítva:
Tedd a homokot a vödörbe
Eredménye: homok a vödörben

Mit jelent ez a te vállalkozásod és a te kommunikációd szempontjából?
Merj felszólítani, cselekvésre ösztönözni, és válaszd a pozitív utat.

+1  akárhogy is nézzük, már a vírus előtt is megvolt mindenkinek a saját baja. Napjainkban pedig még több negatívum vesz minket körül. Az emberek nem akarnak több negatív dolgot befogadni – ki vannak éhezve a pozitívumra. Add meg nekik és meghálálják. Mivel? Megteszik – vagy legalábbis sokkal nagyobb arányban teszik meg azt, amit kérsz tőlük.
Pl.: Nem fog úgy teljesíteni – sokkal jobb eredményeket hoz

Biztos sokan már tudjátok, hogy az, amiről eddig beszélgettünk, az szép marketinges nevén a CTA – Call To Action. Magyarul ez annyit jelent, hogy szépen felszólítjuk a látogatót, felhasználót, hogy tegye meg azt, amit szeretnénk.
Szóval íme, egy pozitív felszólítás neked: használd!

Na de itt nem állunk meg – egy kicsit még mélyebbre ásunk – és nem csak a homokozóban…

Mikor tudod a „NEM”-et mégis jól használni?

A/Inverz alkalmazása:
Ha van egy olyan ajánlatod, ami igen is erőfeszítést fog igényelni, akkor nyugodtan használd a nemet elterelésnek. Példa:
nem egyszerű feladat = nehéz
nem lesz könnyű= brutál kemény munka lesz
 Mi fog ebből megmaradni? Az egyszerű, és a könnyű.

Ez csak egy kis pszichológiai trükk, amit most már te is tudatosan tudsz használni a marketingedben és a kommunikációdban. Használd!


B/Klasszikus – aki kimarad, lemarad
Vagyis sürgetés, kihagyott lehetőség veszteség érzet keltés.

Ha ma nem veszed meg, akkor lemaradsz…
Ne hagyd ki ezt a lehetőséget…

Ezt is jó eredményekkel lehet használni, de!
Ez valóban csak és kizárólag akkor érdemes, ha valóban utolsó darab, valóban vége.
Ne feledd – vagyis emlékezz rá, hogy ezt csak limitáltan érdemes használni. Ha túl sokszor játszod ki ezt a kártyát, ezzel fognak azonosítani, és biztos lehetsz benne, hogy senki nem fogja az ajánlataid, a határidőid és az akcióid komolyan venni.

Ez jó kiegészítője lehet a kommunikációdnak akkor, amikor egy hosszú kampány végén alkalmazod, de biztos vagyok benne, hogy hosszú távon ennél sokkal tartalmasabban is tudsz kommunikálni a célcsoportoddal.

Végezetül:
Egy pár példa és minta – használd őket bátran és eredményesen:

Tedd meg ma>>
Csapj le a megoldásra>>
Szerezd meg>>
Tanuld meg>>
Tapasztald meg>>

Tudod, ami pedig a legfontosabb – HASZNÁLD!